maandag 19 maart 2012

stoffen met nieuw dessin

Als profesioneel snuffelaar vind je bij de kringloop van alles.
Ik kijk altijd bij de dekbedovertrekken voor leuke stofjes. 
Het gaat me dan vooral om de dessins.

Uit vier verschillende dekbedden heb ik deze lappen gescheurd. 
Deze zijn met punaises op planken gespannen. 

In les 1 gingen de leerlingen een nieuw ritme maken in het bestaand ritme van het dessin. In les twee kwam er kleur bij. Met ecoline werd het dessin verder doorgezet met als thema herhaling. 
Voor sommige leerlingen (van groep 6) was het moeilijk om een eigen ritme te vinden. Het beste lukt het als je in rijen kan denken.

De ecoline vloeit een beetje uit wat een mooi effect heeft.
De doeken gaan we loshalen en aan elkaar naaien zodat ze tijdens het museumweekend in de textielacademie getoond kunnen worden.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hoor graag wat je van mijn blogbericht vindt.