zaterdag 24 maart 2012

kuiken uit het ei

Alvast een voorproefje van de museumweekend-expositie
in het Textielmusuem.

De lente is begonnen, de vogels fluiten
en ik zag al een vogels die aan het nestelen zijn.
De winkels liggen vol paasspullen, een goede tijd om ei kuikens te maken.
Het was een hele klus om in mijn eentje, 
twee keer 25 leerlingen uit de groepen 5 te helpen.
Textielknippen is al een sport, 
gelukkig hebben we op school textielscharen.
Naald in de draad is voor een aantal een flinke uitdaging 
en dan komt nog het leren festoneren.
Ik maakte het ze ook nog eens moeilijk door het oog en de snavel 
met een dunne naald en garen vast te laten zetten. 
Even later was een dikke borduurnaald met katoendraad nodig 
om een mooie festoneerrand te krijgen.
   









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hoor graag wat je van mijn blogbericht vindt.