zondag 16 juni 2013

groene schilderijen


Stadshoeve de Tuin vroeg om aankleding voor hun tuin in de tilburgse binnenstad. Ik bedacht iets wat de leerlingen in de klas konden maken. 
Het werden doeken van 1x1 meter. Het hout vond ik in de Spoorzone, 
het doek kocht ik goedkoop op de markt en de ik mengde vele kleuren groen om deze bladerschilderijen te zien ontstaan. In groepjes van 4 kinderen werd er gewerkt. Eerst de contouren van het blad, daarna de nerven om met een andere kleur alles in te schilderen. Daarbij wilde ik overlapping zien maar dat is toch lastig om zelf te doen. Ze weten wat overlapping is maar ze kunnen moeilijk de totale vorm van een blad loslaten.
Van productie tot installatie:































Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hoor graag wat je van mijn blogbericht vindt.