zaterdag 26 november 2011

schoen als kado

Al een aantal jaren vieren we bij mijn ouders Sinterklaas met een surprise maar dan zonder budget. Je mag wel een kado geven maar dan iets wat uit je eigen huis komt, gevonden hebt op straat/natuur of van de weggeefwinkel. Behalve een echt fysiek kado werden er diensten kado gedaan; een fotosessie, het uitlenen van een stapel dvd's of een autowasbeurt.

Het leven wordt steeds drukker daarom maakt het ene stel voor een ander stel een surprise met gedicht. Manlief doet de woorden, ik het beeld. We trokken mijn ouders en al snel was het idee er. Een schoen als kado. Mijn ouders wandelen veel en vaak. Van huis uit wordt er bij ons veel bewaard dus oude bergschoenen lagen nog ergens op herbestemming te wachten.

Benodigdheden; oude schoen- zonder veter, behangerslijm en een oude landkaart. Scheur de kaart in stukjes (dan krijg je natuurlijkere overgangen), smeer de schoen in met lijm en plak daarop de met lijm ingesmeerde stukjes landkaart. Goed alle randjes aan duwen (masseren noem ik het ook wel eens)/
Met een paar uur werk en een paar dagen drogen op de verwarming een leuk object voor in de vensterbank of op de kast.
Ma was er blij meer, ze bestelde er meteen 1 bij.



schoen 2 in de maak

laat het papier op kleur mooi aansluiten 

een stadse schoen
een eerdere versie voor etalage van de Imme

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hoor graag wat je van mijn blogbericht vindt.