maandag 28 november 2011

borduren met peuters

Voor de peuterspeelzaal van de jongste heb ik een knutselopdrachtje bedacht.
iedere peuter kreeg een rond karton met in het midden een gouden stip als neus.
Ik deed voor hoe je met stickers mond en ogen kon maken. Daarna met een spijker gaatjes prikken voor het haar en dan borduren maar. De peuters kozen een eigen kleur katoendraad, ik deed ze voor hen aan de naald. Het uiteinde plakte we aan de achterkant vast met plakband en dan borduren maar.

Op stof borduren is heel lastig voor 2 en 3 jarige omdat je snel alles bij elkaar trekt, met karton heb je ook nog het voordeel dat je niet hoeft aan of af te hechten.

het begin

nu de peuter zelf weer

leuke resultaten

kinderen gingen er meteen mee spelen;
kijk een masker

1 opmerking:

  1. Superidee! Peuter wil, net als mama, "bedure". Dit is iets dat hij ook kan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hoor graag wat je van mijn blogbericht vindt.