donderdag 2 januari 2014

jaaroverzicht



Jaaroverzicht in beelden
uit ogenhanden.blogspot.nl 
2013


Mijn oom en broer doen het al jaren: een terugblik op het jaar maken in de vorm van een fotocollage. Ik wilde het bij 1 foto per maand houden maar eenmaal aan het selecteren wilde ik toch meer laten zien.

Het is een zoekplaatje geworden waar je mij als nachtzuster terug kan vinden. Ik maakte de pakken voor de Carnavalsact van Hog hij en zij, zoals ik ook het kerstmanpakje maakte voor mijn broer de pretkok. 

De naaimachine snorde ook voor een huwelijkskado: een dekbed van boerenzakdoeken. Tijdens het dit huwelijksfeest waren we getuigen van de mooiste regenboog sinds tijden.

Dit jaar werkte ik voor het eerst als museumdocent voor het textielmuseum waar je een gestempeld kussensloop, rupsje nooitgenoeg, sint en piet en de broche workshop voorbij ziet komen. 

Ook de bakfietsjuf (samen met Linda) laat zich steeds vaker zien: tijdens Mundial met het takkendier. Al timmerend (aan de weg) trekken we Tilburg door. In vakanties organiseren we een geheime knutselclub voor bevriende ouders met kinderen. We maakten een grote krokodil, een houten stad en we slepen gasbeton stenen. Met een extra clubje maakte we maiswortel poppen.
Uit de bakfietsjuf is het label: IETS geboren. Voor de bazouqmarkt maakten we   broches, slingers en andere leuke hebbendingetjes.

Met mijn leerlingen van Jan Ligthartschool Rendierhof maakte ik grote bladerschilderijen, deze zijn te zien bij stadstuin de Hoeve. Werk van leerlingen  (snoeppotten, maskers) was de hele maand april ook te zien in het Textielmuseum. Tijdens het kunstenaarsproject maakte we banieren voor de afsluitende Parade. 

Mijn eigen jongens deden ook goed hun best met sneeuwpoppen, badschuim en blokken gasbeton. In januari maakte ze samen een trouwketting voor hun oom die (op maandagochtend) ging trouwen. Tijdens onze kampeervakantie werd er een huis geschilderd op hout. Ze schilderde regenbogen en maakten ter ere van de kroning een koningsmedaillon.
Op school (BS Tiliander) maakte ze heel veel krijttekeningen maar ook bomen van klei en takjes. Tijdens de herfstmarkt maakten we weer takkendieren en ontdekte we bouwen met erwten en cocktailprikkers..

Met mijn broer maakte ik een werkreisje naar Engeland, waar ik mee hielp met zijn voorstelling: Sulky M1. Ik bezocht tussendoor de nodige tentoonstellingen waaronder de Dutch Design Week waar ik bij Piet Hein Eek mooie dekenbloemen zag en het Breda Museum waar ik hoofden van haakwerk bewonderde.

2013 was ook het jaar dat ik samen met Marlene een langdurige brievenbuspost uitwisseling afrondde. Het vogelboek en vogelhuisje waren de laatste twee bijdragen van mij. Ondertussen zijn we met 5 vrouwen begonnen met een collage-uitwisselings- post project.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hoor graag wat je van mijn blogbericht vindt.