dinsdag 18 december 2012

kerststal

De oudste maakte op school deze papieren kerststal. Ik heb van hem nog niet veel mannetjes gezien en daar zie ik plots een waard bij de deur staan en kindje Jesus in het kribje. Een blije mama over een tekening waar iets aan af te lezen is.

Op school spelen de kinderen samen met de juf het kerstverhaal van Maria en Jozef, met mooie verkleedkleren en een verhaal op rijm.

Volgens de jongste heet Jesus met de voornaam Jesus en met de achternaam Christus want wij hebben toch ook twee namen. Maria heet Maria Rijn want dat woord hoorde hij in het oude verhaal dat juf vertelde. 

Hij mistte de opdracht van het stalletje en kwam bij de gastouder met een kerststal-wens. Het moest vooral groot. Er werd gezaagd, geboord, getimmerd, geplakt en gekleid. Een mooie platte kerststal was het resultaat. Nog even de klei afbakken en dan kan ik nog jaren mee (want bewaren kan ik als de beste).






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hoor graag wat je van mijn blogbericht vindt.