zaterdag 1 maart 2014

Carnaval op school. Voor 1 dag wordt de hele school versierd;
met stippen, crepepapier slingers, serpetines en plastic maskers. 
Sommige klassen maken maskers, die na de carnaval mee naar huis gaan. 
Ik wilde dit jaar versiering maken om meerdere jaren te gebruiken. 
De groepen 6 hebben in twee lessen van een 1 uur, per team van 4/5 personen een carnavalsmasker gemaakt.

In 5 minuten een ontwerp maken, 
de beste elementen van iedereen samenvoegen.
Uitvergroten op karton en uitzagen met figuurzaag. 
Op tempex de ogen, mond, neus etc tekenen.
Deze sneed ik voor ze uit (bijna bij iedereen wat groter om een masker met wat meer uitdrukking te krijgen). 

In les twee met repen en stukjes kadopapier het geheel beplakt.
De behangerslijm werd rijkelijk benut, twee dagen later was alles droog om op te kunnen hangen aan de balustrade.



Omdat de detail foto's een beetje suf zijn uitgevallen
heb ik er maar een kadertje omheen gezet.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hoor graag wat je van mijn blogbericht vindt.