woensdag 10 oktober 2012

medusa

Het is alweer jaren geleden dat ik deze opdracht heb gegeven maar het is altijd een succes. Het verhaal van Medusa is spannend en een beetje eng. Ik vond de opdracht 10 jaar geleden in een tekenmethode. Het verhaal van Medusa zocht ik internet bij elkaar, er zijn heel veel variaties te vinden.
Ik vertel over de mooie maar erg ijdele Medusa die als straf veranderde in een monsterlijke Grogoon.
Haar haren zijn slangen en haar ogen kunnen mensen verstenen. De kinderen tekenen Medusa op het moment dat Perseus haar hoofd er heeft afgehakt.

De leerlingen kregen alleen de complementaire kleuren groen en rood en wit en zwart.
Door deze kleurtegenstelling knallen de tekeningen je tegemoet.
























Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hoor graag wat je van mijn blogbericht vindt.