vrijdag 3 februari 2012

leuke kwallen

Kijk daar ligt een kwal. 
Wat weten we van kwallen en hoe zien ze er eigenlijk in het water uit?
In deze workshop gaan we werken met allemaal verschillende soorten witte lappen. Door middel van knippen, scheuren en knopen bouwen de leerlingen in 3 delen een kwal op. Een bijzonder toegankelijke workshop voor de bovenbouw.






verslag workshop februari 2012

Op internet kwam ik een kwallenlamp tegen van wit kunststof. 
Dat vond ik een leuk idee om te benutten 
zeker toen ik bedacht dat ik nog 100 van die ronde 
doorzichtige snoepbakken van de snoepwinkel 
en heel veel verschillende witte lappen had liggen.
Samen met de leerlingen gingen we op zoek naar
wat we allemaal van kwallen wisten: 
heel veel maar de engelse naam jellyfish niet 
en ook niet dat kwallen eerst met de tentakels omhoog aan de bodem vastzitten en pas daarna door het water zweven met de tentakels onder de hoed
(dat leerde ik zelf in mijn voorbereidingen van wikipedia).

Als je wil weten hoe het in elkaar zit, reageer dan even dan leg ik het je uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hoor graag wat je van mijn blogbericht vindt.