zondag 30 oktober 2011

mooie patronen

thuis spelen met plakband
Als kind hield ik al van symmetrie, patronen maken met plakfiguren. Ik zie dat terug in wat mijn zonen doen. Met plakband de lijnen van de banken afplakken met een diagonaal erbij en het wordt een prachtig ornament. Het plakband is inmiddels verwijderd maar het patroon bewaard.


Yard gebouw, wat een mooie wand straks is ie wit

een blob bij Kiki en Joost

Tijdens een bezoek aan de Dutch Design Week in Eindhoven zag ik meer mooie patronen. op Strijp T in het Yard gebouw zijn ze hard aan het  werk om er iets moois van te maken. Maar van mij mag de schilder wegblijven. De gipsplaten met de dichtgesmeerde lijnen geven een prachtig beeld. Bij de buren Kiki en Joost zag ik deze mooie uitstulping in de glaswand. Wat is regelmaat toch mooi als er tegelijkertijd ook een dissonant in zit.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hoor graag wat je van mijn blogbericht vindt.