maandag 18 augustus 2014

sjabloneren met verpakkingen

Ter gelegenheid van de tentoonstelling Artist Textiles gaf ik in het Textielmuseum een workshop sjabloneren met afvalmateriaal. 
Bij de goedkope supermarkt nam ik dozen mee waar gaatjes in zitten (bijvoorbeeld van de yoghurtjes) en haalde deze uit elkaar tot platte platen.
Je krijgt dan repeterende sjablonen met allerlei uitsparingen.

 De groep deelnemers ging voortvarend aan het werk. Zonder vooropgezet idee ging iedereen aan de slag en liet zich verrassen door de mogelijkheden van de sjablonen. Met aan het einde veel geslaagde dessins.














 





1 opmerking:

  1. Heel leuk.Onlangs met groep 6,7 en 8 iets dergelijks gedaan .Ik zal er eens over bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik hoor graag wat je van mijn blogbericht vindt.