donderdag 17 april 2014

storm

1.
Op school kregen we een volle doos ballpoints (niet de beste maar ze doen het wel). 'Wat kan ik daar nou eens mee doen' denk ik dan meteen

2.
Sofie en Lange Wapper van Els Pelgrom las ik voor aan de kinderen.
In het laatste hoofdstuk is er een zware storm op zee. Ik bekeek de illustratie eens goed: en vond een nieuwe opdracht.

3.
Ik las het stukje over de storm voor daarna gingen de leerlingen met potlood woeste golven met een klein bootje en een lucht vol wolken tekenen 
Met een ballpen 'kleurden' ze alles in. 
Ze mochten alleen maar lussen maken (twee lessen lang) behalve het bootje en het schuim op de golven.

Ik had ze alle 89 wel willen laten zien maar hier een kleine selectie.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hoor graag wat je van mijn blogbericht vindt.