zondag 17 februari 2013

knuffels in de maak

Bij de kringloop vond ik grote zak met  handgebreide babymutsjes en telefoonhoesje. Met een flinke lading vulling en een grote selectie sokken en handschoenen gingen de leerlingen als bezetene aan het werk. 

Ze maakte kun eigen knuffel met als basis een gevuld mutsje. De rest was aan hen. Hier zie je foto's tijdens de derde les. 
Les 1 vullen en dichtrijgen van de achterkant, maken van het ontwerp
Les 2 toevoegen van ledematen of hooden
Les 3 en 4 naaien en naaien, afmaken van het gezicht met knopen, vilt en chenilledraad.

 De leerlingen konden ze haast niet bij mij laten omdat ze ze zo graag mee naar huis namen en ik bewaar ze om in april te exposeren in het textielmuseum. Later komen er nog wel foto's op het blog van knuffels als ze  af zijn.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hoor graag wat je van mijn blogbericht vindt.