donderdag 30 augustus 2012

lekker in bad

Tijdens de tehatexles (tekenen, handvaardigheid en textiel) 
heb ik met de groepen 6 gewerkt met klei. 
Het was hard werken voor mij en voor de leerlingen.

Eerst platen rollen, een cirkel snijden (langs een schotel). De randen omhoog zetten en een beetje in elkaar duwen en het bad was klaar.
Nu nog het persoontje. De opdracht was om alles uit 1 stuk te kneden. 
De leerlingen mochten niets toevoegen met stukjes klei. 
Ik had vast maten klei gemaakt een een insnijd patroon gemaakt.
Het bovenste deel werd hoofd, de zijkanten de armen en de onderste delen konden ze uitduwen tot lange benen.
Nu nog drogen en bakken (en waarschijnlijk voeten en hoofden teruglijmen) en dan kan het schilderwerk beginnen maar dat duurt nog 4 weken.

insnijd patroon om alle lichaamsdelen
 uit 1 stuk klei te krijgen








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hoor graag wat je van mijn blogbericht vindt.