maandag 5 december 2011

het begin van Stadhoeve de tuin

Tussen het oude gebouw van de Vuurvogel en Argument komt een stadstuin. 
Janneke en Sophie van Transfarmers hebben mij gevraagd 
een object te maken waar 500 bloembollen in geplant kunnen worden. 
Na en korte brainstorm hebben de dames drie 1000 liter vaten geregeld en kon ik aan de slag. 


Aan de zijkanten heb ik gaten gezaagd waar in de lente bloembollen uit komen groeien. Deze heb ik bedekt met jute zodat de aarde er niet uit kan glijden. Het binnenwerk is nu klaar. En het eerste object zit er al op; een houten bloemknop. 
Al menig buurtbewoner is komen vragen wat we aan het doen zijn. 
Ik ben erg benieuwd hoe het gaat lopen als er eenmaal echt getuinierd kan gaan worden

Maandag komt de aarde erin en dinsdag ga ik verder met nummer 2. 
Vrijdag heffen we het glas op de start van de Stadshoeve de Tuin en worden de eerste bollen geplant.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik hoor graag wat je van mijn blogbericht vindt.